Projekt B3:
Publikationen

  Hauptseite des SFB
  Hautpseite Projekt B3

2008

  • Ehrich, V. (2008, i.E.): Modale Subordination. In V. Ehrich, I. Reich & M. Reis (Hgg.): Koordination und Subordination im Deutschen. Sonderheft Linguistische Berichte.
  • Ehrich, V., I. Reich & M. Reis (Hgg.) (i. E.): Koordination und Subordination im Deutschen. Sonderheft Linguistische Berichte.
  • Reich, I. (2008a, i.E.): Asymmetrische Koordination im Deutschen. Tübingen: Stauffenburg (Studien zur deutschen Grammatik).
  • Reich, I. (2008b): From Discourse to 'Odd Coordinations' - On Asymmetric Coordination and Subject Gaps in German. In C. Fabricius-Hansen & W. Ramm (Hgg.): 'Subordination' versus 'Coordination' in Sentence and Text. Amsterdam, Philadelphia: John Benjamins, 281-303.
  • Reich, I. (2008c, i.E.): Ellipsis. In K. von Heusinger, C. Maienborn & P. Portner: Handbook of Semantics. Berlin/New York: de Gruyter.
  • Reich, I. (2008d, i.E.): What Asymmetric Coordination in German Tells Us About the Syntax and Semantics of Conditionals. Natural Language Semantics.
  • Reich, I. (2008e, i.E.): Asymmetrische Koordination und Informationsstruktur. In V. Ehrich, I. Reich & M. Reis (Hgg.): Koordination und Subordination im Deutschen. Sonderheft Linguistische Berichte.
  • Steiner, I. (2008, i.E.): Partial agreement in German: A processing issue?. In S. Winkler & S. Featherston (Hgg.): The fruits of empirical linguistics.Bd. 2: Product. Berlin/New York: de Gruyter

2007

  • Doitchinov, S. (2007): Modalverben in der Kindersprache. Kognitive und linguistische Voraussetzungen für den Erwerb von epistemischem können. Berlin: Akademie-Verlag (Studia Grammatica 67).
  • Ehrich, V. (2007): Der Bloße Singular in koordinativen Verknüpfungen. Neue Beiträge zur Germanistik. Internationale Ausgabe von „Doitsu Bungaku“, 6(3), 9-30.
  • Reich, I. (2007a): What Asymmetric Coordination in German Tells Us. In: E. Puig-Waldmüller (Hg.): Proceedings of Sinn & Bedeutung, 11, Barcelona: Universitat Pompeu Fabra. (URL:http://mutis.upf.es/glif/pub/sub11/).
  • Reich, I. (2007b): Toward a Uniform Analysis of Short Answers and Gapping. In: K. Schwabe & S. Winkler (Hgg.): On Information Structure, Meaning and Form. Amsterdam: John Benjamins, 467-484.
  • Reich, I. (2007c, i.E.): From Phases to ATB-Movement. Proceedings of CLS, 43, Chicago.
  • Steiner, I. (2007): Coordinate Structures: On the Relationship between Parsing Preferences and Corpus Frequencies. In: S. Featherston & W. Sternefeld (Hgg.): Roots: Linguistics in Search of its Evidential Base, Berlin/New York: de Gruyter, 341-360.

2006

  • Reich, I. (2006): Rezension von Lerner, J. und P. Dünges (2003), Anaphern, Quantoren und Parallelität. Linguistische Berichte 208, 455-460.

2005

  • Doitchinov, S. (2005): Naturalistic and experimental data in language acquisition: the case of epistemic terms. In: S. Kepser & M. Reis (Hgg.): Linguistic Evidence. Empirical, Theoretical and Computational Perspectives. Berlin/New York: de Gruyter, 123-144.
  • Ehrich, V. (2005): Linguistic constraints on the acquisition of epistemic modals. In: S. Kepser & M. Reis (Hgg.): Linguistic Evidence. Empirical, Theoretical and Computational Perspectives. Berlin/New York: de Gruyter, 165-186.
  • Reis, M. (2005): On the syntax of so-called focus particles in German - a reply to Büring/Hartmann 2001. Natural Language & Linguistic Theory, 23(2), 459-483.
  • Steiner, I. (2005): On the Syntax of DP Coordination: Combining Evidence from Reading-Time Studies and Agrammatic Comprehension. In S. Kepser & M. Reis (Hgg.): Linguistic Evidence. Empirical, Theoretical and Computational Perspectives. Berlin/New York: de Gruyter, 507-527.

2004

  • Axel, K. (2004a): Null subjects and verb placement in Old High German. In S. Kepser & M. Reis (Hgg.), 16-20.
  • Axel, K. (2004b): The syntactic integration of preposed adverbial clauses on the German left periphery: A diachronic perspective. In H. Lohnstein & S. Trissler (Hgg.), The Syntax and Semantics of the Left Periphery, 23-58. Mouton de Gruyter, Berlin/New York.
  • Doitchinov, S. (2004): Naturalistic and experimental data in language acquisition: The case of epistemic terms. In S. Kepser & M. Reis (Hgg.), 36-40.
  • Ehrich, V. (2004a): Linguistic constraints on the acquisition of epistemic modals. In S. Kepser & M. Reis (Hgg.), 46-50.
  • Ehrich, V. (2004b): Modalverben in der frühen Kindersprache - grammatische und kognitive Voraussetzungen des Erwerbs epistemischer Lesarten. In O. Letnes & H. Vater (Hgg.), Modalität und Übersetzung. Fokus, Trier.
  • Kepser, S. & Reis, M. (Hgg.) (2004): Pre-Proceedings of the International Conference on Linguistic Evidence. Empirical, Theoretical, and Computational Perspectives. Tübingen.
  • Reis, M. & W. Sternefeld (2004): Review article zu: Wurmbrand, Susanne. 2001. Infinitives. Restructuring and clause structure, Mouton de Gruyter, Berlin/New York, Linguistics 42, 469-508.

2003

  • Reis, M. (2003): On the form and interpretation of German wh-Infinitives. Journal of Germanic Linguistics 15, 155-201.

2002

  • Axel, K. (2002): Zur diachronen Entwicklung der syntaktischen Integration linksperipherer Adverbialsätze im Deutschen. Ein Beispiel für syntaktischen Wandel? Beiträge zur Geschichte der deutschen Sprache und Literatur 124, 1-43.
  • Ehrich, V. (2002): Theta-roles and argument alternations. Theoretical Linguistics 28, 303-324.
  • Reis, M. (2002): What are we doing with wh-infinitives in German? In S. Mauck & J. Mittelstaedt (Hgg.), Georgetown University Working Papers in Theoretical Linguistics 2, 287-341.

2001

  • Axel, K. (2001): Althochdeutsche Modalverben als Anhebungsverben. In R. Müller & M. Reis (Hgg.), 37-60.
  • Doitchinov, S. (2001): ,Es kann sein, daß der Junge ins Haus gegangen ist' - Zum Erstspracherwerb von können in epistemischer Lesart. In R. Müller & M. Reis (Hgg.), 111-134.
  • Ehrich, V. (2001): Was nicht müssen und nicht können (nicht) bedeuten können: Zum Skopus der Negation bei Modalverben des Deutschen. In R. Müller & M. Reis (Hgg.), 149-176.
  • Holl, D. (2001): Was ist modal an modalen Infinitiven? In R. Müller & M. Reis (Hgg.), 217-238.
  • Müller, R. (2001): Modalverben, Infinitheit und Negation im Prosa-Lancelot. In R. Müller & M. Reis (Hgg.), 239-262.
  • Müller, R. & Reis, M. (Hgg.) (2001): Modalität und Modalverben. Hamburg: Buske. (= Linguistische Berichte, Sonderheft 9).
  • Reis, M. (2001): Bilden Modalverben im Deutschen eine syntaktische Klasse? In R. Müller & M. Reis (Hgg.), 287-318.

Zuletzt aktualisiert von Ilona Steiner am 10.12.2008.